Pages

Followers

Sunday 4 August 2013

Ibuku Cita-citaKu...












Penuh rasa puas dan gembira bila dapat bawak mak ke UUM untuk penganugerahan ijazah pertama ku .Pengajian ijazah yang buat mak aku puas bersedih berjauhan masa mula2 nak melepaskan aku ke Kedah, berhabis duit untuk kirimkan kepadaku untuk beli tiket kapal terbang balik raya, puas susah hati puas merindu. Bila harinya tiba, aku bawak mak ke UUM. Itulah tempatnya aku tinggal selama tiga tahun. Tempat yang buat mak puas basah air mata merindu bersusah hati dan berhabis duit. Aku dapat lihat senyuman bangga dan kegembiraanya bila aku anaknya mendapatkan segulung ijazah kebanggaannya. Sesungguhnya segulung ijazah itu bukan memberi makna besar pun untuk ku kalau ia bukan untuk melihat senyuman kebahgiaan mak ku.
Kini, aku teruskan perjuangan. Cita-citaku, ingin mak hadir ke majlis aku dianugerah sebagai seorang sarjana. Tahun depan,inshaaAllah.
Mak, kaulah cita-citaku.


WISH ME ALL THE BEST!


"kita punya cita-cita.

setiap kita. 

dan pasti,ia bukan untuk diri


sendiri semata-mata, juga demi mereka yang tersayang."

No comments:

Post a Comment