Pages

Followers

Wednesday 25 December 2013

BerCinta? HoHo. Belum masanya. (mungkin)

cinta adalah SATU keindahan, yang datang bersama SERIBU kesakitan.

Walau besar, pedih dan dalamnya kesakitan itu, manusia tetap memilih untuk bersama SATU keindahan itu dan menanggung SERIBU kesakitan.

Ajaib. Aneh. Pelik.
...tapi benar.

mahu mula mencintai, perlulah bersedia menanggung kesakitan yang akan tiba.
dan aku..aku tidak bersedia.

hmmm.petang-petang begini fikiran melayang, berfikir dan merancang pelbagai jalan dan usaha untuk survivor di masa depan.

Pelajaran, kerjaya dan kewangan. Mungkin itu yang harus didahulukan.

Setakat December 2013 ini, ramai rakan seangkatan telah bertukar status..dari bujang menjadi tunangan orang dan yang paling bahagia bila ada yang telah berkahwen.
Han kahwen dengan Ujang Mac lepas. Tikah dah bertunang. Rahim dah kahwen. PG dah bertunang. Man dah bertunang. Jai pun dah jadi isteri orang.

Semalam, seorang kawan bertanya akan aku siapakah calon ku? "mustahil' belum ada, katanya.
Bisik aku sendiri..bab cinta bab kawen boleh dikemudiankan. Belum ada keperluan untuk disegerakan.
Si dia yang dijodohkan pasti telah Allah tentukan sedang menungguku, dan aku akan mencari bila tiba masanya.

No comments:

Post a Comment